Monday, March 28, 2011

Tun Mahathir

Sewaktu gambar ini diamnbil, aku belum lagi menetap di Malaysia. Aku berada di Malaysia untuk seketika, dan selepasnya, aku pulang semula ke England.

Kelihatan dibelakangku, Dato Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, dan juga Yang DiPertua Negeri Melaka, Tun Khalil. Sampai hari ni, aku tertanya, macam mana Tun Khalil dari Negeri Pahang, dapat jadi yang DiPertua. Tapi tak kisahlah, semasa di Rumah Melaka, Raya tahun lepas, dia memang baik, layan semua orang.

Mesyuarat ini adalah di BBMB (yang kini sudah tiada dan diganti dengan CIMB), Cyberjaya. Aku pun tak tahu jalan, sesat juga pasal masih baru dengan Cyberjaya. Samada aku yang masih baru, atau Cyberjaya yang masih baru, tapi rasanya kedua-duanya lah. Tapi aku tak lupa akan pesan, Dato Seri Tengku Adnan, yang Tun Mahathir, is a very punctual person, dan memang betul pun. Dia sampai on time. Tapi aku kagum, yang escort police langsung tak berbunyi. Tahu-tahu je, dia dah sampai kat pintu depan, dan disambut. Aku masih lagi ingat macam mana suasana tersebut. Aku amat menghargai kekuatan tenaga beliau untuk berdiri, dan bercakap, dan menjawab semua persoalan. Itu adalah hari yang aku panggil 'Sehari bersama Dr. Mahathir'. 

Aku ada bertanya soalan, dan beliau menjawabnya, tapi tak perlulah aku tulis disini apa yang aku tanya, pasal soalan itu teramat panas, sehinggalah sekarang. Aku amat menghargai beliau yang begitu komited menjawab. Aku juga amat berterima kasih beliau menerima surat tulisan tangan ku pada waktu tersebut...

No comments:

Post a Comment