Friday, March 18, 2011

Bratsk, masa didepan kedai

Aku selalu 'tidak tahu', wajah sebenar shopping complex di Bratsk ini. Seperti yang aku lihat dalam Ian Wright, semasa di pergi ke Tomsk. Katanya - Bangunan semua nampak sama dari luar, dengan keindahan dan kesenian, kalau dibuat sedemikian, begitu juga kalau didirikan dari batu, maka standard macam chocholate. Aku juga bersetuju dengan beliau, orang di Siberia, memang full of warmth and hospitality, sungguhpun kelihatan macam 'tak mesra dengan orang luar'. Bila dah kenal, mesra dia lebih dari tempat lain.
Bersama Dima, aku, seseorang & Zhenya. Sewaktu bersama mereka, aku diberitahu, bahawa aku satu-satunya orang bukan Russia yang pernah sampai kesini. Sebelum aku, adalah seorang warga Amerika. Seronok berada disana. Pejam celik, dah lama juga aku tak melawat diaorang semua. Kalau ada rezeki, aku ingin kesana tahun ini.

No comments:

Post a Comment