Tuesday, March 15, 2011

Istana Jepun

Antara tempat terindah sewaktu di Jepun, termasuklah juga di Istananya. Aku masih terbayang keindahana suasana hening pada waktu pagi dan juga kicauan burung semasa berada di Istana tersebut. Terima kasih juga pada Akiko, yang telah membawa aku ke Istana tersebut, dan Mayumi yang datang dari Toyama, dengan menaiki keretapi semata-mata untuk menyertai aku dan Akiko di Istana ini.

Sempat juga bergambar didepan Istana


Tetapi, yang paling menarik adalah Taman Bunga Jepun yang berada di belakangku. Dengan Pokok Bonzai dan juga batu-batu kerikil yang dicorakkan, sampaikan tak dibenarkan berjalan diatas tanah, kerana ukiran-ukiran diatas tanah yang telah dicorakkan boleh rosak. Aku duduk bersila diatas tatami, pada mulanya orang Jepun pun terkejut, pada fikiran mereka, aku akan kekok bila duduk bersila disitu.

No comments:

Post a Comment