Sunday, July 29, 2012

Venlo

Inilah gambar kenangan masa kat Venlo. Time ni sebenarnya aku tengah selsema teruk. Pasal pertukaran cuaca. Waktu aku sampai dari Liverpool ke Jerman malam tu, memang cuaca buruk kat England, so dah ada tanda tanda nak demam. Tak sangka pulak sampai je kat Jerman, melarat makin teruk. Tapi nasib baiklah dapat juga  rawatan masa di Dusseldorf.

Elok sikit, aku pun dibawa jalan jap ke Venlo. Venlo ni, kat Belanda. Selalunya memang kitaorang akan ke Belanda untuk beli roti dan cheese. Member Jerman semua kata, orang Belanda ni, boleh cakap Jerman, so, aku pun kagum gak la, pasal masa sampai Venlo, aku ingatkan masih lagi berada di Jerman. Lepas beli roti dan cheese, kita orang lepak jap kat cafe, minum minum, sebelum balik rumah kat Jerman. Kelakar juga, lintas negara semata mata untuk beli roti. Tapi inilah keunikkannya. Bila wujudnya negara tanpa sempadan.

No comments:

Post a Comment