Friday, July 6, 2012

Masjid Nabawy - Madinah

Disinilah aku membawa diri, dengan bersendiri, dah memang aku ni, jenis tak boleh ramai-ramai, dan tak boleh terlalu diambil berat kot. Aku suka mengembara, dan gambar ini, aku baru lepas keluar dari masjid dengan teman aku. Dia yang ambil gambar ini, walaupun waktu itu, ramai orang sana dok kata, haram, ambil gambar.
Susah la aku nak cakap, mazhab yang berbeza-beza ni, pening gak aku nak fikir. Aku ni, cuma insan biasa, yang jahil, dan tak berapa arif macam diaorang tu.
Sejarah, sampai di Arab Saudi (Mekah & Madinah) seorang diri, dari London, atau lebih tepat, dari Buckhinghamshire. Masih teringat lagi, aku duk kat tepi jalan tu tunggu teksi, pakai ihram pun, semasa di transit di Athens...nanti, bab yang ini aku cerita lain kali...

No comments:

Post a Comment