Friday, July 6, 2012

Puteri 2011 (PWTC)

Disebelah kanan ku, Prof dari MSU, dan disebelah kiri ku, Timbalan Menteri di JPM. Agak menarik bila dia bertanya kepada ku, dimana pemerhati (seorang Menteri), dan aku mengatakan keluar dewan. Dia mengeleng dan mengatakan, adalah tanggungjawab untuk tunggu sampai habis. Tidak sewajarnya meninggalkan dewan untuk menghadiri program. Aku setuju, it is common sense, mungkin pegawai Menteri tersebut terlepas pandang. Apa pun, aku seronok mendengar ucapan YB Datuk (yang sedang berucap diatas pentas), sungguhpun aku kurang setuju dengan sebahagian dari penulisan tersebut, tapi apakan daya, sewaktu aku meminta salinan tulisan tersebut (hatta melalui e mail), ia tidak diberi, alasannya kertas tidak ada (memang tak logik, bukan aku suruh print pun).

Well, inilah Melayu, aku hadir sama, untuk menolong, diatas permintaan Datuk, namun seperti ada 'group within a group', selaku profesional, takkan aku nak melalak kata, mengajar pada insan tersebut. Dia sendiri harus mengakui akan kesan tindakannya.

Selesai ucapan, aku sempat duduk bersebelahan Datuk (sewaktu time makan), and being myself, aku berlaku jujur dan berkata 'its was too long'. Datuk agreed. Aku juga minta maaf, sincerely apologising, kerana aku tidak menyebut tentang 'the speech will be too long from my point of view'. Anyway, I do believe, it is important to say things as it is. Insyallah, next time, I will say it as it is..

No comments:

Post a Comment