Tuesday, July 24, 2012

Jurau

Gambar ini aku ambil masa budak-budak Aman Kampus tengah buat Info Siswa. Dengarnya, ada orang panas hati (dari kalangan urusetia kami) sampai ada file kena hempas. Aku dapat tahu lepas masuk bas, dalam perjalanan nak ke rumah panjang George. Kenangan  la, bas cam gini, mana ada kat KL kan. Lagipun, katanya bas Sibu,  tapi sebenarnya kita orang kat Jurau. Tempat kecik giler, tapi ramai jugak orang. Yang aku respect, ada sorang ni, jumpa kat atas jambatan. Dia boleh cakap denga 5 bahasa tempatan. Hebat gak, siap dengan syukur alhamdulillah lagi, bila aku cakap cina dengan dia, lagi laju dia jawap sampai aku pun terkedu.. Betul la jauh berjalan luas pandangan. Nilai ikut rombongan sebegini teramat besar bagi aku. Maklumlah aku kan berprinsip,  melancong hanya untuk orang kaya. Orang sederhana dan berjiwa lasak cam aku, tak boleh la manja2, duk hotel mewah2...memang tak syok punya...tapi kelakarnya, bila aku pakai formal, semua orang ingat aku ni, ikut protokol la sangat..

.







No comments:

Post a Comment