Sunday, July 29, 2012

Gambar bersama si Ibu dan Anaknya

Ini bukan iklan ubat batuk ye, ini cuma merakamkan kenangan semasa aku bertemu dengan isteri Perdana Menteri ke 6, Datin Paduka Seri Rosmah. Waktu tu, aku dipanggil ke Hotel Nikko, ada majlis blogger disana, lalu aku pun menghadirkan diri. Kebetulan, dia lalu didepan aku, aku pun minta izin la ambil gambar. Dia dengan simplenya kata ok. Sebelum aku post kat dlm blog ni pun, aku dah minta izin (jangan ingat aku selamba je pakai gambar-gambar orang tanpa kebenaran, walaupun dari kamera aku sendiri). Dia agak teragak-agak, tapi keikhlasan mengatasi segalanya.. Aku berlaku jujurla, aku pun tak suka cakap berbelit-belit. Tak ada susahnya, nak bertanya, dan mendapatkan jawapan..

Terima kasih pada Datin Paduka Seri, diatas kesudian dia bergambar. Aku respect because she is knowledgeable about a lot of things, the best part is, she did not broadcast what she knew, but for those yang dapat dengar ucapan dia, will understand..Well, she also went to AIM (Asian Institute of Management - Philippines) which happens to be the Harvard of the East. Aku pun pernah berhajat gak nak gi sana, cuma belum ada rezeki...

Yang dekat bawah ni, masa majlis berbuka puasa di Seri  Perdana. Kebetulan aku duduk dengan Norashman Razak, sebenarnya aku tengah bergambar dengan kawan-kawan kat meja depan, dia yang offer ambilkan gambar. Lepas tu, aku pun kata, jom la ambil gambar sama. Dia angguk je. Masa kat Sarawak hari tu, masa kat rumah panjang George, dia keluar kereta, lambai tangan..sapa yang nampak terus tanya kat aku, kenal ke dengan dia? Erm...camane nak jawab ye..
Congratulations for that you finally graduated, and eventually learn Mandarin in China. Ntah bila la, mandarin aku nak improve plak..dah karat sangat..

No comments:

Post a Comment